Harley-Davidson® Low Rider® S

Den originale Harley-Davidson® Low Rider® flyttede grænserne for fabriksfremstillede custom motorcykler. Med den nye Low Rider® S introducerer Harley-Davidson en ny generation med power og sort look. 

Low Rider S modellen drives af Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™ motoren, og den er tredje medlem af Harley-Davidson’s S-modellerne, der også består af Fat Boy® S og Softail Slim® S, som blev lanceret i efteråret. Det er motorcykler designet til at levere maksimal ydelse med styling inspireret af motorcykelkultur fra hele verden. Forbedret affjedring og bedre bremser fuldfører denne kraftpakke af en motorcykel, der er rå og enkel og klar til at drøne af sted.

"Vores kunder har spurgt efter, hvornår Harley-Davidson ville bygge en ny aggressiv, kraftfuld motorcykel ligesom de legendariske FXR-modeller," siger Brad Richards, som er Harley-Davidson's direktør for Styling. "Her er svaret. Low Rider S er resultatet af den nuværende custom-tendens med høje motorcykler kombineret med vores egen måde at se styling på, men vi vil også gerne redefinere Harley-Davidson motorcyklernes ydeevne til en ny generation af kørere. Vi havde et ønske om, at køreren virkelig skulle være i ét med vejen ved at levere øjeblikkelig effekt og optimale køreegenskaber i en motorcykel, der er rå og enkel med kun de allervigtigste elementer." 

De væsentlige elementer begynder med drivlinen. Screamin’ Eagle Twin Cam 110 motoren er et V-Twin kraftcenter med den største slagvolumen for en serieproduceret motor fra Harley-Davidson. Udstyret med Screamin’ Eagle® Heavy Breather luftfilter og en 2-i-2 udstødning i Fat Bob-stil leverer denne motor 156 Nm drejningsmoment ved 3500 rpm - 13 procent mere moment end Low Rider standardmodellen. En kraftig kobling overfører kræfterne til en 6-trins Cruise Drive® gearkasse. Fartpilot er standardudstyr. Hele drivlinen og udstødningen er udfærdiget i en kombination af højglans og sort pulverlak. 

Low Rider S modellen er designet til at være ligeså manøvredygtig, som den er kraftfuld. Førsteklasses gasstøddæmpere leverer fantastisk håndtering og komfort. Ophæng og affjedring for og bag reagerer hurtigt på små bump og holder dækkene i kontakt med vejbanen for sikker, kontrolleret kørsel og bremseevne. Tredobbelte skivebremser med dobbelte flydende bremseskiver for er udstyret med ABS som standardudstyr. Den nye solosaddel og det lave drag-bar styr, der er monteret på kun 14 cm høje risers, placerer køreren i en aggressiv position med hænderne direkte oven over fodhvilerne. Sædehøjden er fortsat lav på bare 67,5 cm.

Køreren ser vejen hen over en karakteristisk raceinspireret skærm, der giver Low Rider S motorcyklen øjeblikkelig karisma på vejen. 

"Når du kører hurtigt i denne opretstående stilling, har du brug for lidt vindbeskyttelse," siger Harley-Davidson Senior Stylist Dais Nagao. "Så den måde, hvorpå vi har sat forlygten dybere ind i den raceinspirerede skærm, giver Low Rider S en mere aggressiv udstråling. Det er en effektiv måde at give motorcyklen karakter på." 

Solosaddelen og den afkortede bagskærm gør bagenden enkel. Eftersom sort giver den stærkeste og mest rå udstråling, leveres Low Rider S kun i Vivid Black. Yderligere dele er holdt i det mørke tema fra forgaflerne og konsollen til bagskærmen. Dog med en undtagelse: de nye Magnum Gold letmetalfælge der i finish er inspireret af de guldfarvede magnesiumhjul, der blev brugt på racerbiler i 1960'erne. Et guldemblem på tanken er en hyldest til 1977 XLCR Café Racer-modellen.

CVO™ Pro Street Breakout®

Harley-Davidson® Custom Vehicle Operations (CVO)lancerer ny 2016 CVO Pro Street Breakout®, der kun produceres i begrænset antal, og som introducerer et nyt, mørkere design med en fantastisk finish og eksklusive detaljer. CVO Pro Street oser af drag-racing attitude og kombinerer høj ydeevne med et muskuløst look, der gør den til en ren amerikansk kraftmaskine. 

Harley-Davidson CVO er specialbyggede motorcykler med eksklusive komponenter og lakeringer. CVO-programmet bruges ofte til at introducere helt nye customdetaljer og teknikker, og den mørke styling i CVO Pro Street Breakout gav Harley-Davidson's designere mulighed for at anvende flere nye lakeringsmetoder. 

"Pro Street Breakout repræsenterer en ny dimension blandt CVO-motorcyklerne," siger Brad Richards, som er direktør for Harley-Davidson Styling. "Pro Street Breakout henter inspiration fra gademiljøet og afspejler meget af det, som vi selv synes er fedt for tiden. Den har stadig masser af detaljer og en fantastisk udstråling, som vores CVO-kunder forventer, men på en ny måde. Farverne kan være afdæmpede, men med utrolig dybde. Vi er ved at udvikle en alternativ finish til blank krom - f.eks. børstede og anodiserede overflader samt klare, tonede detaljer. Breakout har virkelig nydt godt af de nye retninger inden for styling." 

Én ny finish, der introduceres på CVO Pro Street Breakout modellen, kaldes for Smoke Satin Chrome. 

"Vi arbejdede intenst med vores kromleverandører på at udvikle nuancer og dybde i Smoke Satin Chrome, og vi er de første til at bruge det i motorcykelindustrien," siger Harley-Davidson's Senior Stylist Dais Nagao. "Det er en finish, der ser virkelig moderne og eksklusiv ud, men også rå og barsk. Vi har omhyggeligt placeret Smoke Satin Chrome ved siden af en sort overflade, så det skaber en todelt effekt. For eksempel er topdækslet i sort højglans, mens det nederste dæksel er Smoke Satin Chrome. Det findes på forreste skjold ved udstødningen ved siden af den sorte motor og de sorte lyddæmpere. Vi brugte Smoke Satin Chrome på olieledninger og fittings for at give det en ekstra finish."  

Scorched Chrome er en anden ny finish, som bruges første gang på CVO Pro Street Breakout, og den ses på Aggressor custom-hjulene. Redesignet derby og modelcover har fået et nyt mekanisk look. Pladedele er udformet i Starfire Black eller tofarvet White Gold Pearl/Starfire Black, som begge har en enkelt håndmalet pin-stripe hen over tanken og bagskærmen for at understrege power-udstrålingen på CVO Pro Street Breakout.

Kraften i den nye CVO leveres af Screamin’ Eagle® Twin Cam 110B™, som er den højest ydende luftkølede motor fra Harley-Davidson. For at opnå maksimal ydelse er motoren udstyret med korte, sorte lydpotter, Screamin’ Eagle® Heavy Breather Elite luftfilter samt en højtydende hydraulisk Assist & Slip kobling. For at køreren fuldt ud skal kunne udnytte Screamin' Eagle kraften, er CVO Pro Street Breakout udstyret med nye 43 mm upside-down forgafler monteret i en robust forgaffelbro. Glimrende bremseevner sikres med dobbelte flydende bremseskiver foran. ABS er standard. Den stive forende og et 19-tommers forhjul forbedrer smidigheden, mens et massivt 240 mm bredt bagdæk effektivt overfører kræfterne til vejen. 

Pro Street Breakout er kraftigt inspireret af drag-racer stilen. Se bare det flade 1,25-tommers styr i drag-stil, den vindbeskyttende, racedesignede skærm og farvematchede spoiler. Det dybe sæde og bagsædet skal nok sørge for at holde køreren godt på plads, når Screamin' Eagle hestekræfterne fyrer op under CVO Pro Street Breakout. Læg også mærke til den afkortede forskærm, sort Airflow Collection udstyr på greb og fodkontroller, sorte custom spejle og et lavt konsol. Elektronisk fartpilot og H-D® sikkerhedssystem med fuldautomatisk alarmsystem er også standardudstyr på CVO Pro Street Breakout.